Centrum Diagnozy i Terapii „SENSUS” jest poradnią prywatną.
Oferuje Państwu diagnozy i zajęcia terapeutyczne
dostosowane do potrzeb i możliwości Waszych Pociech:
Diagnozę spektrum autyzmu ADOS-2
Diagnoza spektrum autyzmu to cykl spotkań, m.in. w oparciu o tzw. „Złoty Standard”, czyli z użyciem częściowo ustrukturyzowanego narzędzia używanego w różnych krajach, jakim jest ADOS-2. Standaryzacja oznacza, że diagności wszędzie na świecie stosują tą samą procedurę z użyciem tych samych pomocy .
W oparciu o ADOS-2 diagnozuje się dzieci od 12 miesiąca życia, poruszające się samodzielnie oraz dorosłych.
Po wykonaniu diagnozy w warunkach gabinetowych oraz otrzymaniu Raportu wskazana jest konsultacja u psychiatry dziecięcego w celu postawienia ostatecznej diagnozy medycznej.
W Sensusie diagnozujemy ADHD i zaburzenia współistniejące korzystając z Conners 3 – jednego z najbardziej renomowanych narzędzi oceny objawów ADHD oraz trudności towarzyszących. Jest to zestaw kwestionariuszy wypełnianych przez rodziców, nauczycieli i (jeśli to możliwe) same dzieci, co pozwala uzyskać pełen obraz funkcjonowania dziecka w różnych środowiskach. W celu oceny ryzyka ADHD badamy dzieci od 6 roku życia.
Po wykonaniu diagnozy w warunkach gabinetowych oraz otrzymaniu Raportu wskazana jest konsultacja u psychiatry dziecięcego w celu postawienia ostatecznej diagnozy medycznej.
Diagnozę procesów przetwarzania sensorycznego
Diagnoza obejmuje standardowo 2-3 spotkania po 1-1,5 h zwieńczone wydaniem dokumentu – Oceny rozwoju procesów sensorycznych uprawniającym do udziału w terapii sensorycznej w każdej jednostce prowadzącej takie zajęcia. Dedykowana jest dzieciom z podejrzeniem zaburzeń w tej sferze.
Diagnozę i terapię logopedyczną
Terapia logopedyczna prowadzona jest z dziećmi z różnymi nieprawidłowościami w rozwoju mowy. Kierowana do dzieci typowo i nietypowo rozwijających się, także z wykorzystaniem metod komunikacji alternatywnej. Pani Madzia jest specjalistką w zakresie terapii osób z zaburzeniami słuchu. Jednostka terapeutyczna trwa tutaj 45 minut.
Elektrostymulację logopedyczną
Elektrostymulacja logopedyczna to metoda wspomagająca terapię mowy poprzez zastosowanie impulsów elektrycznych do pobudzania mięśni odpowiedzialnych za artykulację i połykanie. Zabiegi są bezpieczne i stosuje się je jako uzupełnienie tradycyjnych metod w celu zwiększenia skuteczności pracy logopedycznej. W naszym Centrum istnieje możliwość wykonania elektrostymulacji bez udziału w systematycznej terapii logopedycznej.
Diagnozę przetwarzania słuchowego APD metodą Neuroflow ATS® z możliwością podjęcia terapii
Neuroflow to nowoczesna metoda terapii neurobiologicznej wykorzystywana do stymulacji mózgu i poprawy funkcji językowych oraz komunikacyjnych. Jest szczególnie skuteczna we wspomaganiu rozwoju u dzieci z afazją, opóźnionym rozwojem mowy, czy dysleksją. Wykonujemy diagnozę w warunkach gabinetowych z możliwością podjęcia terapii on-line w domu (lub w gabinecie, jeśli Rodzic wyrazi taką wolę).
Konsultacje SI
Konsultacja to jedno spotkanie do 90 minut i wydanie zaleceń do pracy z dzieckiem w warunkach domowych, ewentualnie procedurą postępowania terapeutycznego w formie ustnej.
Terapię SI
Cykl zajęć terapeutycznych na podstawie Oceny rozwoju procesów sensorycznych w formie pisemnej, gdzie jednostka trwa 50 minut.
Indywidualną stymulację słuchu
To cykl zajęć stymulujących wyższe funkcje słuchowe dla dzieci z trudnościami w rozwoju mowy, z czytaniem i pisaniem, z rozumieniem mowy, szczególnie w hałasie, trudnościami w rozumieniu poleceń złożonych. Obejmuje doskonalenie uwagi słuchowej, spostrzegania i różnicowania słuchowego, analizy i syntezy słuchowej, pamięci – dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka
Terapię Ręki (50 minut)
Specjalistyczna forma terapii mająca na celu poprawę sprawności manualnej, koordynacji ruchowej oraz precyzji ruchów dłoni i palców. Jest stosowana u dzieci z problemami z pisaniem, chwytaniem przedmiotów i manipulowaniem. Obejmuje ćwiczenia manualne, sensoryczne, manipulacyjne. Efektem terapii jest poprawa umiejętności grafomotorycznych, lepsza koordynacja ręka – oko, zwiększona precyzja ruchów dłoni, co przekłada się na większą samodzielność i komfort funkcjonowania w codziennym życiu.
Terapię Wzroku i Funkcji Wzrokowych
Zajęcia prowadzone przez tyflopedagoga z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, także ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi. Terapia wzroku to specjalistyczny proces rehabilitacji mający na celu poprawę funkcjonowania układu wzrokowego. Stosuje się go u dzieci z zaburzeniami widzenia takimi jak zez, niedowidzenie, problemy z akomodacją, konwergencją czy przetwarzaniem wzrokowym. Obejmuje różnorodne techniki, takie jak: trening ruchów gałek ocznych, ćwiczenia akomodacyjne, trening konwergencji oraz programy komputerowe wspierające percepcję wzrokową. Regularne wykonywanie ćwiczeń może znacząco zwiększyć efektywność nauki oraz komfort widzenia, szczególnie u dzieci z wyzwaniami rozwojowymi, czy trudnościami szkolnymi. (50 minut)